Kotikaruselli

Perhe-elämän pyöritystä johon kuusi lasta antaa tahdin - marssijärjestyksen määrävät kuitenkin vanhemmat

Esikoisen 13 v. synttäreihin on aikaa
Lilypie Baby Ticker

Isosiskon 11 v. synttäreihin on aikaa
Lilypie Baby Ticker

Tuuliviirin 9 v. synttäreihin on aikaa
Lilypie Baby Ticker


Lilypie Baby Ticker

Pipa
Lilypie Baby Ticker

Vauva-Taapero
Lilypie Baby Ticker

torstaina, heinäkuuta 07, 2005

Huh hellettä

Joopa joo, heinäkuu ja helteet. Nämä säät ottavat naisesta puhdin pois, lapset sen sijaan mennä porskuttavat samaa vauhtia kuin ennenkin - ei hyvä yhtälö ollenkaan. Onneksi iltaisin tytöt ja Mies ovat sentään olleet mökillä niin kotona on silloin rauhallisempaa. Eilen ei näkynyt edes Tuuliviiriä koko päivänä. Poika oli herännyt ja lähtenyt ulos ennen kuin minä heräsin, ja klo 21 jälkeen aloin soittelemaan perään, että onko poika tallella. Olihan tuo, niiden kaksospoikien luona - olivat koko päivän polskineet siellä uima-altaassa. Tuli siinä puoli kymmenen jälkeen kotiin, istui hetken sohvalla ja meni nukkumaan sillä välin kun olin Taaperoa laittamassa nukkumaan.

Tänään Mies varustautui ilta-ajeluun Mikkeliin Esikoista hakemaan mutta vaari toikin Esikoisen jo päivällä kotiin ettei miehen tarvitse yötä myöten ajella. Pääsevät nyt sitten tänäänkin mökille uimaan. Minä en tiedä jaksanko lähteä vai en, voisin nukkua vain. Väsymyksestä huolimatta helle saa pään pehmenemään... eilen pesin toisen vessan lattiasta kattoon, ja tänään jääkaapin... Siis siivoushulluutta pukkaa päälle... apua. Tarttui ilmeisesti myös Isosiskoon kun tyttö pesaisi tänään toisen vessan, ja vielä myöhemmin meni ulos tuohon kuumuuteen ja leikkasi nurmikon. Huh. Kyllähän minäkin sen olisin leikannut, odottelin vain viileämpiä säitä - siihen asti olisi apilat saaneet kukkia ihan rauhassa...

Jaahas, tänään minä menen sitten ainakin käymään mökillä. Mies tuossa kävi syömässä ja totesi ettei sinne voi lapset tänään yöksi jäädä kun aikoo mennä klo 7:ksi huomenna töihin eli herätys olisi jo kuudelta. Siispä minä käyn ainakin lapset hakemassa mökiltä kotiin vaikka en itse sinne uimaan menisikään. Ilta-ajelu osuikin siis minulle.

Mutta mutta... nyt Taapero nukkuu, joten minä voisin vetää luuni sohvalle ja katsoa saisinko edes torkuttua vaikka isommat muksut tömistelee ympärillä.